Şu sıralar kendimi her zaman olduğu gibi yemeğe vurdum.


Baktım artık tatları keşfeden 2 buçuk yaşındaki evimizin 1 numarası da benimle birlikte su koyuveriyor. En iyisi sağlıklı bir şeyler yapayım dedim.
Mutfağı oldum olası severim. İki çocukla eskisi kadar fazla zaman ayıramasam da, bir zamanlar doğumdan kalan kilolarımı veririm umuduyla aldığım 2 bardak kadar yulaf ezmesini bir kaba boşalttım.


Minik doğranmış hurma, kayısı ve kuru üzümü ılık suda biraz beklettikten sonra yulaf ezmesi ile karıştırdım, bir çay kaşığı kabartma tozu, bir çay kaşığı tarçın ve bir yumurta akı ile yoğurup şekil verdikten sonra ise Hindistan cevizine bulayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirdim.


Malzemeler

Bir çay bardağı kuru üzüm
Bir çay bardağı minik minik doğranmış hurma
Bir çay bardağı  minik minik doğranmış kayısı
Bir çay kaşığı kabartma tozu
Bir çay kaşığı tarçın
İki su bardağı yulaf ezmesi
Hindistan cevizi


Tarifi yukarıda anlattığım gibi, aslında fıstık, badem gibi kuruyemiş eklenerek bar şeklinde de yapılabilir. Biz tek seferde oturup afiyetle yedik. Çantaya atılabilir, sağlıklı atıştırmalık. İlave şeker, yağ olmadığı için besin değeri yüksek, ama kalorisi düşük :)


Afiyet olsun efendim....


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top