Kızım ilk hasta olduğunda 11 aylıktı. Hafif bir nezle olmuştu. Ateşi olmadı. Burun akıntısı, burun tıkanıklığı vardı. Tabi ki halsizlik, huysuzluk... Onu ilk defa o kadar halsiz görünce epey etkilenmiştim. Ama Dr.umuz hep 1 yaştan önce nezle olan çocuklarda alerjik astım gibi hastalıklara karşı bağışıklık gelişir derdi. Bununla avundum bende.

    Gelelim hastalıklarla savaşma yöntemlerime. Evi kışta olsa havalandırırım. Faydası olduğunu düşünüyorum. Biz Ankara'da yaşadığımız halde işteyken dedesi kış demedi her gün parka götürdü Gülsu'yu. Hiç atkı sarmadık mesela, uyandı terlemiştir diyerek yelek giydirmedik, kalın yünlü şeyler giydirmedik.  Evin sıcaklığını standart 21 yada 22 derecede olacak şekilde sabit tuttuk, ince pamuklu bir üst ile tüm kışı geçirdik.

   Şimdi neden, çocuğuna işkence mi yapıyorsun? Demeyin. Zira sitedeki yaşlı teyzeler: "kızım hava esiyor, çok soğuk parka gelecek zamanımı çocuğu hasta edeceksin" dediler yeterince. Umursadım mı? Hayır.


   Kars'ta yaşadık biz koskoca 3 yıl  ve ben oradaki çocukları görünce hayret ederdim. Eksi 40 derecede montsuz gezer hasta olmazlardı. Mümkün olduğunca narin olmasın istiyorum çocuklarım. Annem beni pek bir narin yetiştirmiş :) Her kış sayısız hasta olurum.


      15 aylıkken de 39 olacak şekilde ateş gördük. Piyasada ateş düşürücüler için yazılanlara denk gelmişsinizdir. Zaten ilaç kendimde de çok tercih etmem. Ateş yoksa, sadece soğuk algınlığı ise çocuk içebiliyorsa ıhlamur, bol sıvı, emzirme devam ediyorsa sık sık anne sütü, evdeki nem oranı düşükse soğuk buhar makinesi, (soğuk diyorum çünkü sıcak olanlar bakteri üretiyor), burun tıkanıklığı için cold mix, veya okaliptüs yağı bebeğin yastığına veya giysisinin omzuna damlatarak atlatmaya çalışıyorum.


 
   Ama hastalığa ateş eşlik ediyorsa  Stop Fever ateş bandı kullanıyorum. Gayette başarılı her anenin evinde buz dolabında stoklaması gereken bir ürün bence, bunu da 39 dereceye yakın bir ateş görürsem yapıyorum.  O kadar yüksek seyreden bir ateş yoksa ılık duş, eklem yerlerine kompres yaparak düşürmeye çalışıyorum. Ateşe de bağışıklık gerek. Eğer 3 günü geçen bir ateş varsa muhakkak bir enfeksiyon söz konusudur hemen Hekime başvururum. Çok şükür henüz başıma gelmedi.




       Bizim Dr.umuz ilaç yanlısı bir hekim değil neyse ki. Ama Dr. larda haklılar bir poşet ilaç yazmakta aksi durumda kötü Dr. oluyorlar.

   Bunlar hastalıkla savaşmada benim yöntemlerim. Gönül ister ki çocuklarımız hiç hasta olmasın, ama hasta olmadan da dayanıklı olunmuyor işte.


             

 

3 yorum:

  1. çok faydalı oldu teşekkürler.stop fever ateş bandını nerelerde bulabiliriz ?

    YanıtlaSil
  2. Eczanelerde rahatlıkla bulunuyor. Umarımbgerek kalmaz ama önlem işte.

    YanıtlaSil
  3. Eczanelerde rahatlıkla bulunuyor. Umarımbgerek kalmaz ama önlem işte.

    YanıtlaSil

 
Top